La ce temperatura schimbam anvelopele

by Anisoara Miron

In Romania, cauciucurile de iarna nu sunt obligatorii incepand cu data de 1 noiembrie, atata timp cat carosabilul nu este acoperit cu zapada, gheata sau polei. In caz contrar, conducatorii auto trebuie sa schimbe cauciucurile de vara cu cele de iarna. Acest lucru trebuie facut ori de cate ori conditiile meteorologice impun acest lucru.

La intrebarea „La ce temperatura trebuie sa schimbam cauciucurile?, expertii dau raspunsul: „la o temperatura medie zilnica de 5-7 grade”. In acest caz, temperatura in timpul zilei poate creste pana la 10-12 grade, iar noaptea sa scada sub -1 grad, aceasta fiind de fapt temperatura aerului. In schimb, temperatura asfaltului, chiar si in timpul zilei, este putin probabil sa creasca peste + 5 sau + 7 grade, in functie de gradul de umiditate.

In asemenea conditii meteorologice, pe suprafata asfaltului se formeaza o pelicula de gheata extrem de subtire. Dar, impreuna cu o temperatura aproape zero, este suficient pentru a face ca o anvelopa de vara tipica sa-si piarda drastic directia.

Anvelope de iarna sau anvelope all season?

Anvelopele pentru toate anotimpurile au un compus din cauciuc care isi mentine performantele intr-un domeniu de temperatura foarte larg. Astfel ca, in comparatie cu anvelopele de vara, anvelopele all season au caracteristici de viteza mai slabe si o precizie de manevrare mai slaba.

In comparatie cu omologii de iarna, anvelopele de toate anotimpurile se dovedesc a fi prea rigide, ceea ce duce la o aderenta slaba pe drumurile inzapezite si inghetate. Totusi, aceste deficiente se manifesta la temperaturi negative de la -5 la – 10 si chiar mai mici. O astfel de variatie a temperaturii este asociata cu diferite formule ale compozitiei cauciucului de la diversi producatori.

Anvelopele de iarna

Atunci cand vine vorba de sezonul rece, cauciucurile pentru soferi sunt realizate cu mare grija si atentie, iar aici ne referim la canalele adanci care trebuie sa faca fata conditiilor meteorologice grele. Aceste canale prezinta un numar mult mai ridicat de lame care permit evacuarea apei cu usurinta.

Daca vrei siguranta cat mai mare si eficienta in rulare in sezonului rece, aceste anvelope sunt alegerea perfecta pentru masina ta, dar mai ales pentru tine si familia ta. Deoarece materialele utilizate in constructia acestor anvelope de iarna sunt de cea mai buna calitate, acestea nu se intaresc atunci cand temperatura scade, iar aderenta este una foarte buna. Cu siguranta veti face fata conditiilor drastice din timpul iernii daca alegeti anvelopele de iarna.

Anvelopele all-season

Aceste anvelope sunt mai putin rezistente comparativ cu anvelopele de iarna deoarece au o compozitie intermediara, iar in interior este folosit atat cauciucul natural, cat si dioxidul de siliciu. Acest lucru nu permite o rulare eficienta in sezonul rece si nici nu va va putea oferi siguranta de care aveti nevoie.

In schimb, acestea pot fi foarte eficiente atunci cand iernile sunt mai blande, iar drumurile nu sunt acoperite prea mult cu zapada, polei sau gheata. Acestea au pe suprafata lor atat profiluri de vara, cat si profiluri de iarna, in forma de zig-zag.

Aceste anvelope sunt perfecte pentru persoanele care circula mai rar in sezonul rece sau, daca circula, sa se asigure ca asfaltul este curat.

In concluzie, siguranta pe sosele in timpul sezonului rece ne-o ofera chiar anvelopele pe care ni le alegem pentru masina noastra deoarece ele trebuie sa faca fata conditiilor e iarna drastice, adica zapezii, poleiului si inghetului.

You may also like

Leave a Comment

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.