Cum sa-ti lustruiesti jantele auto din aluminiu?

by Anisoara Miron
Cum sa-ti lustruiesti jantele auto din aluminiu?
Cum sa-ti lustruiesti jantele auto din aluminiu?

Cu acest articol puteti invata cum sa va lustruiti rotile din aluminiu si sa le faceti stralucitoare si ca noi. Vei avea nevoie de cateva produse si rabdare.. daca insa nu vreti sa faceti asta singuri, apelati la un profesionist.

Aluminiu

Piesele acestui tip de material pot pierde acea stralucire atat de caracteristica aluminiului, prin urmare, senzatia sa le recuperezi si sa le ai ca noi, este foarte satisfacatoare. In primul rand, trebuie sa pregatiti piesa (janta) si, de asemenea, sa conditionati spatiul in care veti lucra. Va trebui sa aveti piesa bine curatata si dezasamblata pentru a functiona confortabil.

In orice magazin specializat, puteti gasi produse specifice pentru curatarea aluminiului, dar daca nu doriti sa investiti prea mult, o puteti face si cu produse pe care le aveti acasa si care sunt utilizate in viata de zi cu zi, cum ar fi, de exemplu, cu putin otet alb, sare si faina. Vezi aici polish jante.

Cum sa curatati jantele de aluminiu acasa

In primul rand amestecati otetul cu putina sare si adaugati putina faina (asigurati-va ca nu mai aveti bulgari si consistenta este lichida). Dupa ce ati amestecat, cu o carpa aplicati-l pe metal si lasati-l sa actioneze timp de aproximativ 15 minute. Dupa aceste minute, clatiti cu apa curata si gata.

Kit pentru lustruirea aluminiului

Il puteti gasi in magazine specializate sau le puteti cumpara online. Si acest kit este compus din discuri pentru a lustrui aluminiul si o crema sau ceara pentru stralucire. Aceste discuri pot fi atasate la un burghiu electric pentru a facilita munca de lustruire. Va sfatuim sa verificati dimensiunea discurilor inainte de a le cumpara in functie de suprafata pe care urmeaza sa o lustruiti.

Material necesar pentru lustruirea aluminiului:

  1. Sapun si apa
  2. Burete de lustruit
  3. Smirghel de apa (1000 – 1500 – 2000)
  4. Lustruire pentru aluminiu sau pasta de lustruire pentru aluminiu
  5. Bumbac special pentru metale
  6. Indepartarea unsorii anvelopei (daca este necesar)
  7. Tablete de lustruire
  8. Polizor (optional)

Pasi pentru lustruirea rotilor din aluminiu pentru vehicule

In primul rand trebuie sa curatati bine anvelopele pentru a indeparta toata murdaria pe care o pot avea asa cum am spus. Uneori va fi suficient sa o faceti folosind apa sub presiune, pur si simplu cu un produs de curatare a anvelopelor sau cu produse de casa asa cum am mai spus.

  • Inainte de lustruirea aluminiului, vom uda smirghelul in apa si sapun timp de cateva minute. Vom folosi cel mai gros smirghel pentru a incepe slefuirea (in cazul nostru folosim smirghelul cu apa de 1000) si solutia in aceeasi directie (de sus in jos sau de la stanga la dreapta)
  • Apoi vom slefui rotile noastre din aluminiu cu smirghel intermediar de 1500 in directii diferite la care incepem procesul de slefuire. Este mult mai bine decat slefuirea in miscari circulare.
  • Terminam slefuirea cu cel mai fin smirghel in acelasi sens in care am inceput slefuirea. Anvelopele vor incepe sa devina mai luminoase, dar cu mostre de micro-zgarieturi, care vor disparea la final.

Cum se comporta jantele pe masini?

La biciclete, latimea optima a anvelopei este de aproximativ doua ori mai mare decat latimea interioara a jantei (de exemplu, o anvelopa de 35 mm pe o janta cu o latime interioara ETRTO de 17 mm) sau de o data si jumatate latimea exterioara a jantei.  Variatia considerabila in afara acestui interval este sigura, dar anvelopele foarte largi de pe o janta ingusta pot suprasolicita janta si pot deteriora flancurile anvelopei, in timp ce anvelopele foarte inguste de pe o janta lata dau o calatorie dificila si pot duce la o presiune ridicata. explodarea anvelopei.

Deteriorarea jantei poate provoca vibratii si poate cauza o anvelopa fara camera sa nu retina presiunea

O janta standard de otel pentru automobile este realizata din tabla dreptunghiulara. Placa de metal este indoita pentru a produce un manson cilindric, iar apoi cele doua margini libere ale mansonului sunt sudate impreuna.

Cel putin o operatie de filare cu flux cilindric este efectuata pentru a obtine profilul de grosime dorit al mansonului – si unghiul de inclinare dorit fata de directia axiala in zona pentru scaunul exterior.

Mansonul este apoi modelat pentru a obtine jantele pe fiecare parte cu un perete cilindric radial interior in zona scaunului exterior si cu un perete tronconic radial exterior inclinat la un unghi corespunzator inclinarii standard a scaunelor jantei. Janta este apoi calibrata.

Pentru a sustine structura cilindrice a jantei, se realizeaza un disc prin stantarea unei placi metalice. Trebuie sa aiba gauri adecvate pentru butucul central si piulitele. Suprafata exterioara radiala a discului rotii are o geometrie cilindrica pentru a se potrivi in interiorul jantei. Janta si discul rotii sunt asamblate prin montarea impreuna sub locasul exterior al jantei si apoi fiind sudate impreuna.

Discul este sudat astfel incat centrul rotii sa fie egal cu centrul butucului. Distanta dintre linia centrala a jantei si planul de montare al rotii se numeste „offset” si poate fi pozitiva, negativa sau zero.

You may also like

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.