Ce rol al carbunii electromotor in ecuatia functionarii motorului unei motociclete

by Stoica Ion

Specialistii estimeaza ca aproximativ 92% dintre defectiunile la electromotor si in ceea ce priveste carbunii de electromotor, in mod particular, apar in momentul pornirii motocicletei!

Alternatorul este un generator de energie electrica trifazic. Sursele de energie electrica ale masinii sunt alternatorul si bateria. Bateria (un alternator cu plumb) furnizeaza energia in peridoadele in care motorul este oprit sau in cazul in care consumul depaseste curentul maxim pe care-l poate debita alternatorul.

Alternatorul alimenteaza consumatorii in timpul functionarii motorului. Pentru ca acestia au nevoie de tensiune continua, tensiunea alternativa furnizata de alternator trebuie redresata. Garantia la baterie este conditionata de starea alternatorului, plus releu tensiune.

Infasurarile trifazice sunt pe stator, rotorul avand rolul de a crea un flux magnetic necesar generarii tensiunii electrice in stator prin inductie. Carbuni unui electromotor (perii) reprezinta contactele mobile de alimentare a rotorului. Cum tensiunea generata depinde de turatie si consum, pentru mentinerea ei constanta, este necesara reglarea curentului pe infasurarea rotorului.

Daca alternatorul de pe masina nu face fata consumatorilor, diferenta de curent este luata din alternator. Acest regim trebuie sa nu fie de durata, acumulatorul avand nevoie de timp suficient pentru reincarcare.

Care sunt cele mai comune defectiuni ale unui electromotor?

Specialistii estimeaza ca aproximativ 92% dintre defectiunile la electromotor si in ceea ce priveste carbunii de electromotor, in mod particular, apar in momentul pornirii motocicletei. Aceste defectiuni survin pe fondul rezistentei scazute si sunt foarte intalnite in randul tuturor tipurilor de motoare.

Defectiunile mecanice, precum si cele de curent, sunt, in egala masura, la fel de curente. Electromotorul are o durata de viata indelungata si necesita un nivel minim de intretinere, astfel incat este absolut suficient ca utilizatorul sa se asigure de faptul ca acesta functioneaza eficient.

Iata, in continuare, o lista a principalelor surse ale defectiunii electromotorului si ale carbunilor de electromotor!

Lubrifierea neadecvata

Aceasta operatiune este una destul de importanta, ce trebuie efectuata pentru a nu defecta sistemul. Prea putina lubrifiere inseamna o frecare excesiva intre piesele rotative si rulmenti, in timp ce o lubrifiere excesiva are ca rezultat ruperea stratului de grasime, razultand supraincalzirea.

Caldura excesiva

Atunci cand motorul se supraincalzeste, temperature crescuta determina topirea izolatiei de infasurare. Odata ce bobinajele sunt neprotejate, apare un scurtcircuit, ce duce la defectarea intregului sistem. De aceea, este foarte important ca electromotorul sa fie plasat intr-un spatiu bine ventilat.

Praful

Particulele de praf din aer pot fi destul de fine pentru a patrunde in electromotor si sunt suficient de abrazive pentru a putea deteriora componentele in timp, precum carbunii de electromotor.

Pentru a preveni contaminarea cu praf, utilizatorii pot selecta un motor cu o clasificare adecvata a gradului de protective, un sistem care clasifica apararea carcasei motoarelor impotriva obiectelor, prafului, dar si a umiditatii. Aceasta clasificare variaza de la o protectie speciala si pana la inchiderea ermetica.

Problemele cu alimentarea

Distorsiunea de tensiune si curent are loc ca urmare a curentilor armonici cauzati de comutarea inalta a frecventei si de modulatia cu inaltimea impulsurilor. Acest lucru duce la supraincarcare si supraincalzire, reducand durata de viata a motorului.

Sursele de curent, impreuna cu supratensiunea si subtensiunea pot fi daunatoare, astfel ca este important sa monitorizam alimentarea cu energia electrica si sa ne asiguram ca este adecvata pentru functionarea motorului.

You may also like

Leave a Comment

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.