Ce este web designul si cum ajuta firmele?

by Anisoara Miron
Ce este web designul si cum ajuta firmele?

Web design-ul este procesul de servicii creare site a unui site web. La propriu, inseamna a proiecta site-uri web, a se ocupa de dezvoltarea unui proiect pe web destinat sa comunice continut utilizatorului. Text, imagini, medii digitale si elemente interactive sunt folosite de catre designerii web pentru a produce pagina care este vizualizata in browserul web. Creatorii de pagini web folosesc limbajul de marcare, in special HTML pentru structura si CSS pentru prezentare, precum si JavaScript pentru a adauga interactivitate (animatii) la dezvoltarea paginilor. Designerul web este cel care este responsabil de realizarea si ingrijirea aspectului vizual si de implicarea utilizatorilor pe site-urile web prin intermediul uzabilitatii. Acest tip de programator se ocupa de comunicarea vizuala a clientilor pe web, punand in valoare identitatea marcii intr-un mod special conceput pentru internet, exploatand punctele forte ale acestuia, cunoscand posibilitatile oferite de tehnologie. El colaboreaza cu alti profesionisti (programatori, experti SEO, manageri de social media, experti in marketing digital) si cu clientii pentru a crea site-uri care sunt atractive din punct de vedere grafic, dar si usor de navigat, compatibile cu nevoile vizitatorilor si ale clientilor si, de asemenea, accesibile folosind diferite browsere si dispozitive mobile. Designerul web are sarcina de a combina designul si usurinta de utilizare prin utilizarea tehnologiilor disponibile. Prin urmare, designerii web trebuie sa aiba cunostinte solide in materie de uzabilitate si trebuie sa respecte orientarile privind accesibilitatea web.

Ce cuprinde Web Design-ul

In general, procesul de proiectare web poate include:

  • conceptualizare
  • design
  • productie
  • post-productie
  • cercetare
  • publicitate

Cu toate acestea, fiecare companie are propria metodologie, astfel incat aceste faze pot varia.

Design si cod web (HTML si CSS)

Designul web se bazeaza in intregime pe scrierea unui cod HTML valid si pe CSS pentru a facilita corectarea problemelor si editarea paginilor. HTML si CSS sunt tehnologiile fundamentale pentru construirea paginilor web: XHTML pentru structura, insotit de CSS pentru stil si aspect. Prin separarea stilului de prezentare a documentelor de continutul acestora, CSS simplifica crearea si intretinerea site-ului web. De exemplu, existenta unui fisier CSS separat permite efectuarea de modificari estetice pentru intregul site web, si nu doar pentru o singura pagina web. Daca regulile CSS nu ar fi incluse intr-o singura pagina HTML, ar trebui sa se faca modificari pentru fiecare pagina individuala care utilizeaza elementul in cauza. Rationamentul din spatele designului web este ca HTML ar trebui sa fie folosit doar pentru continut, iar CSS pentru a manipula continutul la nivel de stil estetic. O privire aruncata asupra oricarei oferte de munca din domeniu este suficienta pentru o confirmare definitiva: tot mai des cei care cauta un profesionist in proiectarea si realizarea de site-uri web solicita o figura care sa poata realiza simultan atat operatiuni de web development, cat si de web design – atunci cand merge bine; de prea multe ori sunt solicitate si competente de community manager, account, analist, expert SEO si dezvoltator de aplicatii; oferte la care nu se va raspunde niciodata -. Si asta si pentru ca, la ora actuala, un inginer software sau un arhitect, un inginer de sistem sau un grafician sunt figuri profesionale prea exclusiviste pentru un proiect web care isi doreste sa aiba o anvergura larga pe o piata din ce in ce mai multifatetata.

De ce are nevoie site-ul tau pentru a fi perfect?

Alti vizitatori pot folosi site-ul dvs. ca o resursa pentru o adresa sau indicatii rutiere. Le duci la biroul tau actual sau la unul vechi? Detaliile de contact ar trebui sa includa, de asemenea, informatii despre orele si daca vizitele la birou sunt doar pe baza de programare.

Utilizati marckup pentru informatiile dvs. de contact. Schema de marcare descrie continutul dvs. pentru motoarele de cautare. Google cauta acest marcaj atunci cand creeaza inregistrari locale.

Pot vizitatorii sa trimita formularele pe site-ul dvs.? Uneori, erorile – in special erorile captcha – pot impiedica trimiterea unui formular. Trimiterile merg la adresele de e-mail corecte?

Testati intotdeauna formularele in mod regulat. De asemenea, asigurati-va ca toate campurile de introducere obligatorii sunt marcate clar si ca mesajele de eroare pentru campurile completate incorect sunt evidente.

Fiecare site web profesional ar trebui sa monitorizeze vizitatorii. Google Analytics este lider in acest domeniu; este gratuit, relativ usor de utilizat si extrem de personalizabil. Google Analytics ofera o multime de date despre vizitatorii dvs. Puteti vedea cine se afla pe site-ul dvs. in timp real, iar datele va ajuta sa intelegeti ce campanii de publicitate si pagini individuale au performante excesive sau slabe.

Multi specialisti au fost auziti laudand beneficiile continutului de calitate. Desigur, continutul este important. Continutul tau trebuie sa raspunda la intrebari, sa ofere beneficii si sa fie indreptat clar catre potentiali clienti.

Din punct de vedere tehnic, totusi, vizitatorii trebuie sa poata citi continutul dvs. Fontul este suficient de mare? Este spatiul dintre randuri suficient de mare pentru a face liniile usor de citit, dar nu atat de mare incat paragrafele sa se departeze? Folositi o culoare de fundal care face copierea greu de citit?

You may also like

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.