Astăzi, dacă vrei să vinzi ceva ai la dispoziţie o mulţime de site-uri şi platforme online unde poţi posta anunţuri gratuit sau contra cost. Este foarte simplu, poate mai simplu ca înainte cu 15-20 de ani să vinzi maşini online, dacă foloseşti site-urile de anunţuri. Un site cu anunţuri auto online îţi va oferi toate instrumentele şi consultanţa de care ai nevoie când te-ai decis să îţi vinzi maşina mai rapid şi mai eficient, fără să mai pierzi timp cu tot ce înseamnă căutarea unui posibil cumpărător în off-line.
Dar ce este un anunţ auto online? Un anunţ auto online este asemănător unei postari pe un blog, pe un site oarecare, cuprinde o fotografie sau mai multe, o descriere detaliată a maşinii, referinţe legate de folosirea ei şi de anul de fabricaţie.
Poate să mai conţină date de contact, hărţi, locuri de întâlnire indicate, link-uri diverse pentru a şti cât mai multe despre maşină. Ai şi fotografia vânzătorului, un rating, dacă platforma are o astfel de funcţionalitate, ai detalii legate de siguranţă. Ca să ajungi la anunţul auto online cauţi pe site folosind motorul de căutare sau filtrezi rezultatele deja afişate în funcţie de criteriile tale stabilite anterior căutărilor.
Cât de eficiente sunt aceste anunţuri auto online în vânzarea maşinilor?
Iată principalele avantaje ale unor anunţuri auto online care vor oferi şi răspunsul la această întrebare:
- Ai acces la o audienţă extinsă – ajungi la un număr uriaş de posibili cumpărători, ai şanse mai mari să vinzi maşina rapid şi să ajungi la un public ţintă din orice zonă a ţării care poate căuta acelaşi tip de maşină precum cel pe care îl ai deja la vânzare;
- Este mai ieftin sau gratuit să publici anunţuri online-spre deosebire de reviste sau de ziare unde de regulă plăteşti pentru spaţiu publicitar, în online poţi să listezi maşinile şi gratuit sau cu nişte costuri mult mai mici decât în off-line. Economiseşti timp şi bani în procesul de vânzare a maşinii tale;
- Simplitate şi flexibilitate – este uşor să îţi gestionezi anunţurile, le reînnoieşti rapid, ştii când expiră, poţi să le modifici când doreşti, adaugi uşor toate detaliile şi fotografiile, primeşti mesaje în chat privat, eşti sunat şi comunicarea şi negocierea sunt foarte uşor de realizat într-un cadru sigur;
- Incluzi în anunţurile auto online informaţii detaliate cât de multe vrei – adaugi fotografii relevante, descrieri tehnice sau mai puţin tehnice, poţi să fii cât de creativ vrei tu, nu eşti limitat la număr de cuvinte cum se întâmplă în off-line. Cumpărătorii caută mereu descrieri complete, deci vei vinde mai uşor în online;
- Ai acces la recenzii şi ratinguri – multe platforme cu anunţuri auto online permit utilizatorului să lase recenzii, un rating pentru vânzători şi maşini, ai feedback de calitate pentru cumpărători, ei vor avea încredere mai mare în tine şi procesul de vânzare va fi mai credibil;
- Ajungi rapid la persoanele direct interesate de maşina ta – clienții filtrează anunţurile rapid şi anunţul tău auto va fi vizualizat doar de către cei care sunt interesaţi să cumpere, fiecare vizualizare se poate transforma uşor într-o discuţie şi într-o negociere;
- Durata de expunere prelungită pe platforme pentru anunţurile auto online – orice anunţ de pe platforme va rămâne vizibil şi se va reactualiza automat de multe ori, ai 30-60 de zile cel puţin garantate la capitolul expunere, anunţul este vizualizat de foarte mulţi potenţiali clienţi în intervalul respectiv, deci şansele cresc să poţi vinde rapid şi eficient maşina ta;
- Calitatea clienţilor – de multe ori cei care folosesc platformele cu anunţuri online îşi pot selecta clienţii, acolo vin doar utilizatori care au un anumit background şi care se pot transforma uşor în clienţi, şansele sunt foarte mari să ai câţiva clienţi săptămânal şi să vinzi maşina mai repede decât ţi-ai închipuit.
Cât de repede poți vinde o mașină în mediul online?
Dincolo de aceste aspecte ce implică online-ul şi site-urile cu anunţuri auto postate pe diverse platforme, putem discuta şi despre eficienţa anunţurilor auto off-line. Dacă în online vinzi o maşină şi într-o săptămână dacă ai mulţi clienţi şi ştii cum să formulezi anunţul că să atragi şi să câştigi încrederea potenţialilor clienţi, în off-line s-ar putea să dureze mai mult.
Dar ai un mare avantaj: ajungi şi la un public ţintă format şi din cei care nu se pricep la internet sau nu au acces la internet, nu folosesc internetul. Lumea încă mai citeşte reviste şi ziare, aşa că este bine să ai anunţuri auto publicate şi în mass-media, în presă, la rubricile clasice cu anunţuri. Poţi să plăteşti pentru ele sau să apelezi la variantele gratuite pentru o perioadă limitată.
Accesul la publicul interesat de maşini şi de cumpărări este mult mai rapid decât în online, la publicul ce nu îl găseşti pe aceste platforme. Eficienţa este destul de mare, dar depinde de tiraj, de zonă geografică unde se distribuie ziarul, revista cu anunţul tău. Este recomandat să ai şi anunţuri auto postate online, dar să publici anunţul tău şi în ziare, reviste, în presa locală ca să îţi eficientizezi la maximum procesul de vânzare al maşinii tale.
Tot ce îţi rămâne de făcut, după ce ai şi anunţurile online postate, dar şi cele publicate în off-line, în presă, este să aştepţi şi să fii prompt în răspunsuri. Este de asemenea recomandat să ai mereu un discurs cât mai bine construit când discuţi cu potenţialii clienţi în aşa fel încât aceştia să dorească să continue conversaţia şi să cumpere de la tine maşina. Cu siguranţă vei vinde maşina mai repede decât crezi dacă vei apela la o astfel de strategie cu rezultate dovedite de-a lungul timpului.