Optimizarea Seo si marketingul de continut

by Anisoara Miron
Optimizarea Seo si marketingul de continut

Comercializarea articolelor este o ramura a marketingului de continut. Este un tip de publicitate in care companiile scriu si distribuie articole scurte intr-o serie de puncte de vanzare, cum ar fi banci de articole, forumuri si editoare de buletine.

Scopul sau principal este de a castiga un numar foarte mare de audiente online si de a creste numarul de oportunitati de vanzare pentru produse sau servicii, pe site-uri web.

Dan Bradu,  CEO al unei companii de profil cu vechime de peste 10 ani in industrie,  ne-a precizat ca “unul din scopurile principale al acestui tip de marketing este construirea de backlink-uri. Acest tip de strategie de marketing poate ajuta marketerii sa achizitioneze noi vizitatori si sa creasca vanzarile pe site-urile lor web. Comercializarea articolelor este, de asemenea, una dintre cele mai putin costisitoare modalitati de a promova o companie”.

Avantajele si dezavantajele articolelor de marketing

Exista multe avantaje ale utilizarii articolelor de marketing, cum ar fi:

  • Cresterea gradului de constientizare a marcii – o companie poate utiliza aceasta strategie de marketing pentru a stabili o relatie buna cu vizitatorii sai si pentru a atrage noi vizitatori/cititori, pe care ii pot converti in consumatori daca articolele companiei sunt suficient de utile pentru acestia.
  • Cresterea rangului de pagina si SEO – un avantaj al articolelor de marketing este ca, daca articolele sunt suficient de bune, rezultatele cautarii lor vor obtine ranguri mai mari. Acest lucru duce la cresterea in ranking a intregului site web al companiei, pentru a obtine o pozitionare mai bun in cautari, deoarece articolele respective au link-uri catre respectivul site web.
  • Marketing ieftin – marketingul articolelor este unul dintre modurile cel mai putin costisitoare pe care marketerii le folosesc pentru a-si comercializa produsul sau serviciul. Odata ce articolul dvs. este publicat, acesta ramane acolo atata timp cat site-ul web este in functiune; acesta este, de asemenea, indexat in motoarele de cautare si, astfel, cu timp si efort nominal, prin content, puteti obtine un instrument de publicitate gratuit.
  • Articolele pot fi virale – daca o companie scrie un articol excelent, acesta poate deveni viral si poate atrage o multime de cititori, iar traficul site-urilor pe care exista aceste articole, va creste de asemenea. Un articol viral poate crea o multime de avantaje pentru companie pe termen lung.

In timp ce exista o multime de avantaje in utilizarea articolelor de marketing, exista si unele dezavantaje:

  • Continut furat – daca o companie foloseste marketing de articole, isi publica articolul pe un alt site web. Unii editori pot omite sa specifice sursele, ceea ce face ca intregul articol de marketing sa fie inutil pentru companie. Este posibil ca respectiva companie sa nu obtina credit pentru articolul sau original si prin urmare, va pierde traficul pe site, pe care acel articol l-ar fi generat.
  • Poate fi scump – o companie ar putea avea nevoie de un editor care s-o ajute sa scrie un articol documentat, care sa conduca clientii pe site-ul lor web. Angajarea unui freelancer poate costa compania niste bani, mai ales daca vor sa angajeze unul cu adevarat bun.
  • Consumator de timp – procesul de prezentare a articolelor catre distribuitori poate dura foarte mult timp. Compania trebuie sa-si propuna sa prezinte articole noi in mod regulat si sa isi faca timp pentru a scrie si a trimite aceste articole la timp catre distribuitori terti.

Comercializarea articolelor traditionale

Comercializarea articolelor traditionale

Comercializarea articolelor a fost utilizata de catre profesionisti pentru cat timp a fost disponibila imprimarea in masa.

Afacerile furnizeaza continutul unui ziar, eventual pe un subiect oportun, cum ar fi un articol despre audituri fiscale in timpul sezonului fiscal – iar ziarul poate utiliza articolul respectiv si poate include numele si informatiile de contact ale intreprinderii in acest articol, facandu-i astfel reclama. Ziarele si alte forme de mass-media traditionale au bugete limitate pentru colectarea de continut si aceste articole pot fi utilizate in sectiunea de afaceri a ziarului.

Comercializarea articolelor traditionale este publicitatea articolului unei companii prin utilizarea revistelor, ziarelor si a oricaror mijloace de imprimare. (Daniels, 2013). Acest mod de marketing se desfasoara de foarte mult timp, dar este inca foarte util si inca la moda, chiar si in zilele noastre. Poate produce rezultate si in mediul offline.

Metoda de realizare a marketingului traditional de articole este foarte simpla. Compania va alege o afacere ce dispune de mass-media tiparita cu care doreste sa colaboreze si va discuta despre conditiile articolelor pe care doresc sa le produca. Dupa ce articolele au fost scrise, compania ce detine suportul de imprimare le va tipari si publica. Ambele companii vor beneficia de acest proiect.

Compania cu presa de tipar va avea continut de tiparit, iar business-ul ce a conceput articolul, va obtine expunere pentru produsele si / sau serviciile lor.

Articole de marketing pe internet

Comercializarea articolelor pe Internet este utilizata pentru a promova expertiza autorilor in ceea ce priveste piata, produsele sau serviciile lor online, prin intermediul directoarelor de articole. Repertoriile de articole cu un nivel bun de pagini web primesc foarte multi vizitatori ai site-ului si pot fi considerati site-uri de autoritate de catre motoarele de cautare, ceea ce duce la atragerea unui trafic mare de vizitatori.

Aceste directoare ofera apoi PageRank pe site-ul web al autorului si, in plus, trimite trafic de la cititori. Articolele si directoarele de articole atrag motoarele de cautare datorita continutului lor bogat. Este posibil ca aceasta practica sa fi fost eficienta in trecut, insa, schimbarile in algoritmii Google de-a lungul anilor, au diminuat beneficiile care derivau din aceasta practica.

Atat Ghidul pentru webmasteri de la Google, cat si comentariile sefului Webspam de la Google, Matt Cutts, au descurajat – daca nu interzic in mod clar – strategia de a folosi marketingul de articole ca mijloc de a crea backlink-uri.

Proprietarii de afaceri, marketerii si antreprenorii incearca sa maximizeze rezultatele unei campanii publicitare de articole prin trimiterea articolelor lor, la o serie de directoare de articole.

Cu toate acestea, majoritatea motoarelor de cautare majore filtreaza continutul duplicat pentru a opri materialele cu continut identic sa fie returnate (sa apara) de mai multe ori, intr-o pagina de rezultate a motorului de cautare. Unii marketeri incearca sa ocoleasca acest filtru creand o serie de variatii ale unui articol, metoda cunoscuta sub denumirea de “filare a articolelor”. Procedand astfel, un articol poate achizitiona teoretic vizitatorii site-ului dintr-o serie de directoare de articole.

Majoritatea formelor de optimizare a motoarelor de cautare si de marketing pe internet necesita un domeniu, un plan de gazduire pe internet si promovarea bugetului. Cu toate acestea, marketingul de articole foloseste directoarele de articole ca gazda gratuita si primeste trafic prin cautari organice datorita autoritatii motorului de cautare a listei.

Principalul obiectiv din spatele marketingului articolului este acela de a aduce traficul motoarelor de cautare catre articol, astfel incat autorul sa-si consolideze autoritatea si influenta in domeniul sau, folosind in acelasi timp traficul pentru propriile site-uri. Cheia pentru marketingul articolelor este ca autorul ar trebui sa ofere valoare prin articolele sale, nu doar sa promoveze site-ul, produsele sau serviciile.

Marketingul articolelor

Evolutie

Marketingul articolelor s-a schimbat pe masura ce companiile au trecut de la directionarea directoarelor de articole, cum ar fi Ezinearticles.com sau eHow.com, la micro-directionarea unor audiente mai mici, de nisa, folosind Facebook si Twitter.

Comercializarea articolelor obisnuia sa aiba un public tinta mult mai larg, dar companiile au trecut la grupuri mai mari de consumatori. Schimbarea s-a intamplat deoarece companiile au descoperit ca imbunatatirea calitatii articolelor si vizarea unui public mai bun a fost mult mai eficienta.

O parte din aceasta se datoreaza faptului ca, din Martie 2017, internetul are peste 3,74 miliarde de utilizatori. A avea o piata atat de masiva face dificila gasirea clientilor potriviti, ceea ce a determinat companiile care folosesc marketingul de articole sa-si micsoreze paleta de cautare si sa caute audiente mai restranse.

Semnificatie

Articolul de marketing este utilizat pentru a face reclama cat mai ieftin. Este ceva obisnuit ca articolele sa fie preluate de motoarele de cautare, ceea ce permite o atentie suplimentara asupra site-ului web al companiilor. Comercializarea articolelor este, de asemenea, foarte usor de realizat si un prim pas de implementat pentru o noua afacere, ceea ce o face foarte populara in randul intreprinderilor mici.

Marketingul cu articole a devenit atat de popular incat multe site-uri web au acum articole care te invata pasi simpli pentru a-ti scrie propriul articol de marketing, in asa fel incat sa poti obtine feedback din partea publicului tau tinta. Obtinerea de vizualizari si atentia catre un site web este importanta, deoarece site-urile care obtin mai mult trafic au sanse mai mari de a obtine achizitii de la vizitatori, conform statisticilor. Chiar daca un site web nu vinde foarte multe produse, traficul pe care il obtine o companie va face site-ul mai valoros.

Aplicatii

Comercializarea articolelor s-a mutat si in aplicatii pentru telefoane si tablete, cunoscute si sub denumirea de “apps”. Publicitatea pentru aplicatii este o forma de publicitate foarte eficienta; Milton Brown a efectuat un studiu potrivit caruia oamenii au de doua ori mai multe sanse sa-si achizitioneze telefonul mobil atunci cand vad o reclama pe Snapchat (o aplicatie de telefon foarte folosita).

El a mai constatat ca 92% din campanii au vazut rezultate clare dupa publicitatea pe Snapchat. Datorita acestei popularitati in crestere a reclamei ieftine / gratuite pe aplicatiile de companii, companiile au “reaprins” notiunea de marketing al articolelor, deoarece exista foarte multe aplicatii la moda in ziua de astazi, folosite in general de adolescenti si tineri (Instagram, Snapchat, etc).

Facebook a inceput sa interzica marketingul articolelor si alte tipuri de reclame gratuite in 2018, prin cresterea preturilor si fortarea opririi evaluarilor gratuite ale articolelor.

You may also like

Leave a Comment

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.