Noi tendinte in webdesign – culori stralucitoare si pasteluri soft

by Anisoara Miron
Noi tendinte in webdesign – culori stralucitoare si pasteluri soft

Sa fim sinceri. Cand vine vorba de tendintele in materie de culoare, sfera designului web ignora creatorul de tendinte din aceasta nisa, Pantone. Nu va asteptati sa vedeti Viva Magento (culoarea Pantone din 2023) in curand. Poate aparea pe unele proiecte, dar nu va fi semnificativ.

Cu toate acestea, acest lucru nu inseamna ca nu vor exista tendinte. Dimpotriva, asteptati-va la o parada a mainstream-urilor. Pentru a incepe noul an in forta, incercati aceste doua tendinte in efect acum: „culori de dopamina” si degrade-uri pastelate soft.

Acceseaza aici un website builder profesional – Pretsite website builder.

 „Culorile de dopamina”

„Culorile de dopamina” reprezinta tendinta ascendenta a colorarii in design web care nu da semne de oprire. Derivat de la termenul „moda cu dopamina” – imbracarea in nuante colorate, care induc fericirea – care a fost populata excesiv de industria modei in aceasta vara, aceasta tendinta se refera la alegerea paletelor de culori stralucitoare, indraznete si vii, care ii fac pe vizitatori sa se simta fericiti, increzatori. , sau relaxati.

In lumea post-lockdown, cu o tensiune geopolitica intensa, este exact ceea ce este necesar pentru ca utilizatorii digitali sa se bucure sa ramana pe platforma web.

Cum adaptezi aceasta tendinta in interfata ta cu utilizatorul web?

La fel ca in industria modei, nu exista o solutie unica pentru toate, deoarece legatura dintre culoare si emotii este complicata. Asociatiile personale cu o gama specifica de emotii sunt subiective. Cu toate acestea, unele cercetari au aratat ca anumite culori sunt legate de anumite emotii in mod universal.

De exemplu, culoarea neagra este asociata pe scara larga cu increderea si puterea, deoarece majoritatea dintre noi considera ca oamenii in negru arata autoritari. Prin urmare, avem cateva indicii excelente luate din stereotipuri cu privire la generarea gamei pozitive de emotii, la care piata tinta tanjeste in zilele noastre.

Incepeti sa experimentati cu palete de culori luminoase si rigide. Movul, verzdele, galbenul, rozul si neonul, isi vor face treaba perfect. Inspirati-va din reaparitia psihedeliei din anii 70, bogata intr-un curcubeu de culoare optimista pentru a uimi si incanta privirea.

Degrade pastel

Daca stropii stralucitori de neon, imprastiati pe fundalul violet nu sunt cea mai potrivita alegere pentru tine, exista o alta tendinta uriasa in colorarea web designului – degradeurile pastelate. Sustinuta de o alta tendinta captivanta, claymorphism, aceasta solutie neteda si echilibrata s-ar putea sa va satisfaca preferintele.

La urma urmei, nu toate website-urile sunt pregatite sa imbratiseze haosul de nuante si tonuri si sa mearga pe o dispozitie prea pozitiva. Pentru cei care doresc sa ramana pe partea neutra sau sa insufle o alta gama de emotii si cu tot ceea ce arata modern, degradeurile pastelate sunt optiunea perfecta.

Vestea buna este ca gradientul soft poate fi folosit peste tot, de la ilustratii la afisarea produselor pana la pictograme, rezultand o estetica rece, creativa si uneori visatoare. Designerii au venit cu amestecuri neregulate si multicolore pentru a indeplini numeroase scenarii de utilizare. Luati in considerare zonele in care degradeurile pastelate isi deblocheaza potentialul.

  • Se potrivesc perfect cu argilomorfismul. Asa ca fiti gata sa il utilizati in ilustratii si pictograme pentru a amplifica efectul general.
  • Se imbina frumos in fundalurile dinamice si animate.
  • Acestea ies in evidenta atunci cand sunt folosite in tandem cu textura granulara, lichida sau metalica.
  • Arata spectaculos in piesele centrale 3D interactiv-abstracte sau in animatii fluide.
  • Adauga un element fascinant la videoclipuri sau teaser-uri de produse.

Cand implementati degrade-uri, este esential sa retineti ca, desi sunt versatile si la moda, acest lucru nu inseamna ca ar trebui sa fie un amestec de tonuri. Uneori mai putin inseamna mai mult. Supraincarcarea cognitiva este un lucru real care ii indeparteaza pe clienti. Prin urmare, este esential sa gasiti un echilibru si sa va asigurati ca gradientul pastelat creste impactul general, mai degraba decat sa-l distruga.

Ce este AJAX?

Ajax este un set de tehnici de dezvoltare web care utilizeaza diverse tehnologii web pe partea clientului pentru a crea aplicatii web asincrone . Cu Ajax, aplicatiile web pot trimite si prelua date de pe un server in mod asincron (in fundal) fara a interfera cu afisarea si comportamentul paginii existente.

Prin decuplarea schimbului de datestrat din stratul de prezentare, Ajax permite paginilor web si, prin extensie, aplicatiilor web, sa modifice continutul in mod dinamic, fara a fi nevoie sa reincarcati intreaga pagina.  In practica, implementarile moderne folosesc de obicei JSON in loc de XML.

Ajax nu este o tehnologie, ci mai degraba un concept de programare. HTML si CSS pot fi utilizate in combinatie pentru a marca si a stila informatiile. Pagina web poate fi modificata prin JavaScript pentru a fi afisata dinamic si pentru a permite utilizatorului sa interactioneze cu noile informatii.

Obiectul XMLHttpRequest incorporat este folosit pentru a executa Ajax pe paginile web, permitand site-urilor web sa incarce continut pe ecran fara a reimprospata pagina. Ajax nu este o tehnologie noua si nici un limbaj nou. In schimb, este vorba despre tehnologiile existente utilizate intr-un mod nou.

La inceputul pana la mijlocul anilor 1990, majoritatea site-urilor web erau bazate pe pagini HTML complete. Fiecare actiune a utilizatorului a necesitat incarcarea unei pagini complet noua de pe server. Acest proces a fost ineficient, dupa cum reiese din experienta utilizatorului: tot continutul paginii a disparut, apoi a aparut noua pagina.

De fiecare data cand browser-ul reincarca o pagina din cauza unei modificari partiale, tot continutul trebuia retrimis, chiar daca doar o parte din informatii s-au schimbat. Acest lucru a pus incarcare suplimentara pe server si a facut din latimea de banda un factor limitator al performantei.

You may also like

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.