Macarale si stivuitoare – ce sunt si cum sunt utilizate

by Anisoara Miron
Macarale-si-stivuitoare-ce-sunt-si-cum-sunt-utilizate

Vom vorbi despre diferentele dintre macarale si stivuitoare, concepte care sunt adesea confundate de public. Macaralele si stivuitoarele sunt unul dintre cele mai importante suporturi din industrie si constructii.

O caracteristica binecunoscuta in activitatea industriala este utilizarea diferitelor masini, prin urmare, macaralele si stivuitoarele cele mai potrivite pentru industrie si constructii, trebuie sa indeplineasca anumite caracteristici, cum ar fi siguranta ridicata, intretinerea robusta, simpla si transportul usor.

Diferentele dintre un stivuitor si o macara: In acest sens, putem mentiona ca distinctiile substantiale constau in modul in care fiecare se poate misca, capacitatea de a opera in alte sarcini si complexitatea designului sau. Cautati buldoexcavator de vanzare? Aici gasiti tot ce va trebuie

Cum functioneaza un motostivuitor

O macara si un stivuitor sunt folosite pentru a muta obiecte. Cu toate acestea, un stivuitor poate ridica sau cobori doar vertical, in timp ce o macara poate, in plus fata de aceasta, sa miste obiectele pe orizontala.

Unele modele de macarale foarte avansate permit ca sarcina sa fie rotita si in trei dimensiuni. In general, partea unei macarale care este utilizata pentru a ridica si a reduce o sarcina este un stivuitor.

Motostivuitorul sau liftul se pot deplasa doar intr-o singura directie de-a lungul unei linii drepte, verticale. Se spune ca un astfel de dispozitiv are un grad de libertate. O modalitate buna de a vizualiza acest lucru este sa va ganditi la un lift. Se misca in sus si in jos pe o axa suspendata de cablurile unui mecanism de ridicare care ii imbunatateste miscarea. Liftul este limitat la deplasarea in sus si in jos in linie dreapta in cadrul acelei axe.

Cum functioneaza o macara

Macaralele tipice isi pot deplasa sarcinile de sus in jos intr-o linie dreapta, verticala, precum si se pot deplasa orizontal inainte si inapoi si dintr-o parte in alta.

Cele mai multe macarale pot muta o sarcina intr-o linie dreapta pe trei axe independente si se poate spune ca au trei grade de libertate. Exista unele locuri de munca pentru care un lift si o macara sunt potrivite. Cu toate acestea, unele sarcini necesita utilizarea unei macarale pentru o mai mare flexibilitate in forma si in cazul in care este necesar sa se deplaseze sarcina.

In acest caz, putem cita flexibilitatea unei macarale mici plasate in interiorul unei masini cu gheare, un joc pe care il foloseste pentru a recupera jucariile ca premii. Operatorul plaseaza o macara care se deplaseaza inainte si inapoi si de la stanga la dreapta.

Ce este o macara?

Macaralele au facut parte din procesul de constructie inca de la inventarea lor in Grecia.

Macaralele sunt, in esenta, facute pentru lucrari grele de constructie (desi exista, de asemenea, macarale de atelier care sunt mai mici) si pentru sarcini de toate tipurile de ridicare.

Echipata cu cabluri si scripeti si bazata pe aplicarea principiilor mecanice fundamentale, o macara poate ridica si reduce sarcini pe care nici o capacitate de lucru umana nu le-ar putea face.

Cum au aparut de fapt macaralele?

Din punct de vedere pur tehnic, o macara este considerata un dispozitiv actionat manual sau cu motoare pentru deplasarea verticala si orizontala a sarcinilor grele. Este utilizat in general pentru incarcarea si descarcarea navelor (marfa generala si containere), trenuri si camioane in hale de asamblare si depozite, precum si in inginerie structurala. Macaralele pot fi de pe uscat sau folosite in marea libera. Pot fi mobile sau instalate permanent. Sunt in functiune numeroase variante de macarale – sunteti familiarizat cu urmatorii termeni? Macara cantilever, macara portal, pod de incarcare, macara telescopica, macara pe senile, travel lift, pod container. Aceasta este doar o mica selectie de nume de macarale si ar fi usor sa continuati lista. Apropo,

Aspectul dispozitivului de ridicare, cu coloana sa verticala si un brat care de obicei este indreptat in sus si se poate roti, aminteste de gatul si ciocul lung al unei pasari in picioare, macaraua. Din acest motiv, constructia a fost deja numita dupa pasarea din Grecia Antica, bazata etimologic pe termenul grecesc antic „ὁ γέρανος” („Geranós”, macara). De-a lungul timpului, numele initial a fost simplificat in „macara”, un cuvant care pana in prezent se refera la echipamentul de ridicare, precum si la pasare.

Masinile de ridicat care functionau cu trolii si scripete pozitionate cu pricepere au fost introduse si dezvoltate in Grecia Antica la sfarsitul secolului al VI-lea i.Hr. Aceasta tehnologie a inlocuit in mare masura rampele simple ca mijloace principale pentru transportul vertical. Unii istorici considera ca situatia politica fragmentata din orasele-stat grecesti a dus la aceasta dezvoltare. Utilizarea unor echipe de constructii mici si profesioniste a fost mai fezabila decat tehnologia rampei, care este mai simpla din punct de vedere mecanic, dar necesita munca unui numar mare de sclavi. O astfel de munca gratuita a sclavilor era obisnuita in societatile autocratice, cum ar fi Egiptul Antic sau Mesopotamia, dar nu putea fi mobilizata pentru statele mici ale Greciei.

You may also like

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.