Certificatele ISO sunt din ce in ce mai importante pentru companii, de aceea din ce in ce mai multe companii doresc sa le aiba pentru a arata ca sunt serioase si cauta sa se imbunatateasca.
Ce este un certificat ISO?
Cand vorbim despre un certificat ISO, vorbim despre un document care da veridicitatea unui fapt, adica respecta un anumit regulament.
Avantajul de a avea un certificat ISO este ca va permite sa iesiti in evidenta de concurenta, ceea ce le place clientilor si, in consecinta, ajuta la obtinerea mai multor clienti. Acest lucru se datoreaza faptului ca aceasta varietate de certificat dovedeste ca compania este competenta si, prin urmare, este o optiune buna de a face afaceri, deoarece este complet fiabila si se straduieste zi de zi sa se imbunatateasca.
Adica, o companie care are un certificat ISO are beneficii precum o imagine mai buna, o productie mai buna, o incredere sporita, simplificare in luarea deciziilor, companie de incredere si o cifra de afaceri crescuta.
Certificat ISO 9001
Este una dintre cele mai cunoscute si este legata de managementul calitatii. Acest certificat este responsabil pentru prezentarea orientarilor pentru realizarea unui sistem de management al calitatii, prin urmare este unul dintre cele mai importante certificate pentru companii.
Acest lucru garanteaza ca serviciile sau bunurile pe care le produce au un certificat care garanteaza calitatea acestora, prin urmare clientii se simt mult mai increzatori si, in consecinta, au tendinta de a face afaceri cu companii care au acest tip de certificate. In plus, arata ca compania continua sa investeasca in imbunatatiri pentru a-si continua tendinta de imbunatatire.
Certificat ISO 14001
Este certificatul care demonstreaza ca unei companii ii pasa de mediu, adica garanteaza implementarea sistemului de management de mediu. Companiile care au acest certificat arata ca le pasa de compania lor si de mediul inconjurator. Este un certificat care este din ce in ce mai apreciat de clienti, deoarece mediul ne priveste pe toti.
Certificat ISO 5001
Acest certificat este mai putin cunoscut, dar in acelasi mod este foarte apreciat, de aceea tot mai multe companii doresc sa-l aiba in pastaile lor. Se refera la sistemul de management al energiei. Adica certificatul este cel care dovedeste ca societatea utilizeaza energia intr-un mod eficient.
Certificat ISO 27001
Este unul dintre cele mai importante certificate de risc si siguranta in acest moment. Este certificatul sistemelor de management al securitatii informatiilor. Acest raport se refera la faptul ca societatea nu va comenta neglijenta in ceea ce priveste siguranta si, prin urmare, va respecta orice legalitate din motive de siguranta a lucratorilor. Vezi aici detalii despre 9001:2015 privind sistemul de management al calitatii.
Certificat ISO 22301
Este certificatul care se refera la sistemul de management al continuitatii afacerii. Acest certificat face referire directa la faptul ca societatea are totul sub control si, in consecinta, compania arata ca cunoaste diferitele amenintari la care este expusa compania si stie cum sa actioneze in fata diferitelor amenintari.
Certificat ISO 39001
Este o masura de siguranta necesara pentru traficul rutier. Companiile care au acest certificat sunt companii care arata ca lupta pentru o mai buna mobilitate pe sosea si, in consecinta, se reduce mortalitatea pe sosea cat mai mult posibil.
Detalii despre ISO 18901
Acest standard international specifica cerintele pentru un sistem de management al calitatii atunci cand o organizatie:
a) trebuie sa-si demonstreze capacitatea de a furniza in mod consecvent produse si servicii care indeplinesc cerintele clientului si cerintele legale si de reglementare aplicabile si
b) urmareste sa sporeasca satisfactia clientilor prin aplicarea eficienta a sistemului, inclusiv procese de imbunatatire a sistemului si asigurarea conformitatii cu cerintele legale si de reglementare aplicabile ale clientului.
Toate cerintele acestui standard international sunt generice si sunt destinate a fi aplicabile oricarei organizatii, indiferent de tipul sau dimensiunea acesteia, sau de produsele si serviciile pe care le furnizeaza.
NOTA 1 In acest standard international, termenii „produs” sau „serviciu” se aplica numai produselor si serviciilor destinate sau solicitate de un client.
NOTA 2 Cerintele statutare si de reglementare pot fi exprimate ca cerinte legale.
Acest document ofera orientari pentru guvernele locale cu privire la intelegerea si implementarea unui sistem de management al calitatii care indeplineste cerintele ISO 9001:2015, pentru a satisface nevoile si asteptarile clientilor/cetatenilor lor si ale tuturor celorlalte parti interesate relevante, oferindu-le in mod constant produse. si servicii.
Promoveaza implementarea unui sistem de management al calitatii intr-o maniera responsabila si responsabila, prin aplicarea ISO 9001 pe o baza cuprinzatoare. Aceste linii directoare nu adauga, modifica sau modifica cerintele ISO 9001.
Este aplicabil tuturor proceselor administratiei locale la toate nivelurile (adica strategic, tactico-managerial si operational) pentru a constitui un sistem cuprinzator de management al calitatii care se concentreaza asupra realizarii obiectivelor de catre administratia locala. Caracterul cuprinzator al acestui sistem este esential pentru a se asigura ca toate domeniile administratiei publice locale au un anumit nivel de fiabilitate (adica eficacitatea proceselor).
Anexa A, ca punct de plecare pentru utilizatorii acestui document, ofera o metodologie de diagnosticare pentru ca autoritatile locale sa evalueze sfera si maturitatea proceselor si produselor si serviciilor lor. Anexa B ofera procesele necesare pentru a furniza produse si servicii de incredere clientilor/cetatenilor.