Nu trebuie sa fii un expert in marketing pentru a sti ca serviciile pentru clienti de calitate joaca un rol crucial in afaceri. Clientii sunt cei care raspandesc vesti despre afacerea ta si te ajuta sa iti cresti baza de clienti.
Multe site-uri de comert electronic au adaugat suport pentru chat-uri live la software-ul de asistenta pentru a oferi raspunsuri in timp real, astfel incat clientii sa nu mai paraseasca site-urile atunci cand nu gasesc ce au nevoie.
Chat-ul in timp real cu un expert in asistenta clienti nu numai ca creeaza increderea clientilor in timpul experientei lor de cumparaturi, dar ajuta la imbunatatirea ratelor de conversie . Conform unui sondaj al consumatorilor americani online, 68% se angajeaza in chat live si 63% prefera sa se intoarca pe un site web cu chat live pentru cumparare repetata.
Din acest motiv noi recomandam utilizarea de servicii de chat online, acestea fiind puse in scena de specialisti cu experienta care stiu foarte bine cum trebuie sa fie abordat fiecare client.
In primul rand avantajele pe care le poate oferi chat-ul live sunt comoditatea pentru clienti. O cercetare Forrester a gasit urmatoarele: 44% dintre consumatorii online afirma ca intrebarile la care raspunde un agent live in timpul unei sesiuni de cumparaturi online este una dintre cele mai importante caracteristici pe care un site web le poate oferi.
Exista doua tipuri de clienti care au nevoie de ajutor si folosesc chat-ul live pentru a-l obtine. Primii sunt cumparatorii potentiali, iar acestea sunt cele mai frecvente situatii in care potentialii clienti online folosesc chat-ul live:
- Vor sa afle mai multe despre specificatiile produsului
- Au probleme in a gasi un anumit articol pe un site web dat
- Vor sa compare produsele
Aceste scenarii influenteaza enorm deciziile de cumparare. De fapt, peste 38% dintre clientii online au luat decizia de cumparare datorita sesiunii de chat live. Nu uita, ca agentii de chat joaca un rol imens si daca sunt instruiti corespunzator, pot genera cu usurinta mai multe vanzari.
Al doilea grup de utilizatori de chat live sunt clientii actuali. Cele mai frecvente motive pentru care folosesc chat-ul live sunt:
- Doresc sa stie starea comenzii lor
- Vor sa intrebe despre „Politici de returnare”
- Vor sa raporteze erori sau sa sugereze imbunatatiri in serviciile tale
Un alt avantaj important al livechat-ului este ca poti obtine feedback sau notificari aproape instantanee atunci cand exista o problema pe scara larga cu care se confrunta clientii. De exemplu, daca conduceti o afacere SaaS si ceva nu merge bine, chatul live va ofera o vedere imediata a problemei din perspectiva clientilor dvs.
Live Chat este eficient din punct de vedere al costurilor din aceste 3 motive principale:
Creste eficienta permitand agentilor de chat live sa gestioneze mai multe chaturi simultan , astfel incat nu este necesar sa angajezi mai multi agenti. Software-ul inteligent de chat live, cum ar fi LiveAgent, permite optiuni multiple pentru distribuirea si utilizarea chatului.
Creste valoarea medie a comenzii, deoarece clientii primesc sfaturi si raspunsuri in timp real la orice intrebari pe care le-ar putea avea. Economiseste cheltuielile „returnarii produsului” pentru ca un reprezentant de chat live poate ajuta clientul sa aleaga produsul sau serviciul potrivit, care se potriveste cel mai bine clientului, astfel incat clientul sa fie multumit.