Buf! Este anul deciziilor si, pe cale sa terminam liceul, trebuie sa ne gandim la ce vom face. Doua optiuni initiale: locul de munca? sau continui sa studiezi?
Tindem sa credem ca, continuarea studiului este calea usoara, am facut-o deja pana acum si este „ceea ce face toata lumea”. Dar oare cum ne descurcam fara un loc de munca?
Uneori, optiunea de a continua sa studieze si sa urmeze o cariera superioara reuseste sa puna aceste doua optiuni impreuna.
Iata doar 5 dintre beneficiile de a opta pentru aceasta cale:
1) Orientarea spre locul de munca
Acest tip de studii ne specializeaza in efectuarea unui tip de profesie. Cunostintele dobandite se bazeaza pe cazuri reale si pe evaluarile noastre privind luarea deciziilor. Personalul didactic este format din antreprenori si profesionisti activi care va ofera o viziune reala asupra a ceea ce este necesar pe piata. Teorie bazata pe practica.
2) Varietate
Exista cu siguranta multe ramuri si in cadrul lor optiunile sunt mai multe. In plus, exista programe care combina diferite domenii si ofera o viziune globala. Companiile cauta in prezent profesionisti care sunt capabili sa vada si sa analizeze o situatie in toata latimea ei si sa nu se concentreze pe un anumit aspect. Generalisti specialisti!
3) Urmarire personalizata
Fiecare elev este unic si, prin urmare, primim o urmarire personalizata. Cariera ta se bazeaza pe punctele tale forte. Desigur, pentru a intra trebuie sa treci propriul examen de admitere, nu studii … Asta este selectivitatea si de multe ori nu indica faptul ca vei fi un bun profesionist sau nu.
4) Curriculum practic
Stiind din prima zi sarcinile pe care le vei indeplini, vei sti de la inceput daca vrei sa te dedici. Cu siguranta vei fi mult mai sigur de optiunea aleasa. In plus, clasele sunt dinamice, munca in grup si explicatiile cazurilor reale sunt facute de profesori.
5) Experienta
Spre deosebire de alte tipuri de studiu, vei termina cursa avand un CV de aratat. Experienta acumulata in stagiu te face o optiune mai buna pentru companii decat alti posibili candidati. Companiile apreciaza experienta si buna organizare demonstrata prin faptul ca au combinat studii si munca.
Lucrarea ta de diploma ( lucrare de licenta, lucrare de master, teza de doctorat, lucrare de grad didactic) este in siguranta cu noi.
Studierea unui ciclu superior nu inseamna renuntarea definitiva la calea universitatii. Puteti relua aceasta cale mai tarziu, daca doriti. Facultatea nu este singura cale posibila. Pentru a face alegerea finala, consulta diferite optiuni. Care sunt avantajele studierii ciclurilor superioare?
Pana la urma, decizia este a ta si a nimanui altcuiva. Gandeste-te la ceea ce iti place, te motiveaza si daca inca nu esti sigur, informeaza-te.
Pe scurt, cel mai important lucru despre continuarea unei cariere universitare nu este doar vocatia pe care o ai sau dorinta de a fi profesionist, ci si asteptarile de crestere sunt imbunatatite atat personal, profesional, cat si salarial. Multi dintre cei care finalizeaza universitatile tind sa castige salarii mai mari in comparatie cu cei care termina doarliceul.
Cum au aparut universitatile?
O universitate (din latina universitas „un intreg”) este o institutie de invatamant superior (sau tertiar) si cercetare care acorda diplome academice in mai multe discipline academice. Universitatile ofera de obicei atat programe de licenta, cat si programe postuniversitare. In Statele Unite, desemnarea este rezervata colegiilor care au o scoala absolventa.
Cuvantul universitate este derivat din latinescul universitas magistrorum et scholarium , care inseamna aproximativ „comunitate de profesori si savanti”.
Primele universitati din Europa au fost infiintate de calugari din Biserica Catolica . [2] [3] [4] [5] [6] Universitatea din Bologna (Università di Bologna), Italia, fondata in 1088, este prima universitate in sensul:
- Fiind un institut cu inalta diploma.
- Avand independenta fata de scolile ecleziastice, desi conduse atat de clerici, cat si de neclerici.
- Folosind cuvantul universitas (care a fost inventat la intemeiere).
- Eliberarea de grade laice si neseculare: gramatica, retorica, logica, teologie, drept canonic, drept notarial.
Cuvantul latin original universitas se refera in general la „un numar de persoane asociate intr-un singur corp, o societate, companie, comunitate, breasla, corporatie etc.” La momentul aparitiei vietii urbane a orasului si a breslelor medievale, au ajuns sa fie „asociatii de studenti si profesori cu drepturi juridice colective garantate de obicei prin acte emise de printi, prelati sau orasele in care se aflau” specializate. denumita prin acest termen general. Ca si alte bresle, acestea se auto-reglementau si determinau calificarile membrilor lor.
In uzul modern, cuvantul a ajuns sa insemne „O institutie de invatamant superior care ofera cursuri in principal in discipline non-vocationale si de obicei avand puterea de a acorda diplome”, cu accent anterior pe organizarea sa corporativa considerata ca fiind aplicabila istoric in Evul Mediu. universitati.
Cuvantul latin original se referea la institutiile de invatamant care acordau diplome din Europa de Vest si Centrala , unde aceasta forma de organizare juridica era predominanta si de unde institutia s-a raspandit in intreaga lume.
O idee importanta in definirea unei universitati este notiunea de libertate academica . Prima dovada documentara in acest sens vine de la inceputul vietii Universitatii din Bologna , care a adoptat o carte academica, Constitutio Habita, in 1155 sau 1158, care a garantat dreptul unui carturar ambulant la trecerea nestingherita. in interesul educatiei. Astazi, aceasta este revendicata drept originea „libertatii academice”.
Acest lucru este acum recunoscut pe scara larga la nivel international – la 18 septembrie 1988, 430 de rectori universitari au semnat Magna Charta Universitatum, care marcheaza 900 de ani de la infiintarea Bologna. Numarul universitatilor care semneaza Magna Charta Universitatum continua sa creasca, atragand din toate partile lumii.