Daca te gandesti sa iti deschizi un magazin online de fashion, probabil ca ai intrat pana acum pe o multime de site-uri in cautarea unei retete care sa iti spuna pas cu pas cum sa procedezi. Sau cum sa te asiguri ca ai facut alegerea corecta.
In cele ce urmeaza o sa iti dau cateva ponturi care te vor ajuta sa iti limpezesti putin gandurile. La sfarsit, vei hotari singur ce fel de produse o sa vinzi, cui vinzi, pe ce canale te promovezi, si iti vei da seama daca o afacere in fashion este pentru tine.
Aspectul unui site conteaza indiferent de industria in care vinzi, dar cand vorbim de haine (care sunt menite sa ne faca mai frumosi atat in ochii nostri, cat si in ochii celorlalti), vrei ca tema magazinului sa fie una cu totul deosebita.
Platforma Gomag iti propune cateva teme pentru magazin online, inclusiv pentru fashion, dintre care sa o alegi pe cea care iti place cel mai mult. In plus, poti edita orice tema Gomag gratuit.
1. De ce sa deschizi un magazin online de fashion?
Probabil primul lucru la care se gandeste orice persoana care aspira sa intre in lumea afacerilor este sa faca mai multi bani. Si asta e bine. Pana la urma, indiferent daca suntem angajati sau daca avem un business propriu, fiecare dintre noi ne dorim castiguri mai mari.
Totusi banii nu trebuie sa fie motivatia principala – cel mai important este sa-ti placa, sa fii pasionat de industria in care vinzi. In cazul fashion, deschide-ti un magazin online cu imbracaminte sau accesorii daca esti pasionat de moda, de estetica, daca ai mai lucrat in domeniu si ii cunosti detaliile sau pur si simplu iti place sa vinzi.
Ca sa te simti intr-adevar bine cu ceea ce faci, afacerea ar trebui sa fie o extensie a personalitatii tale, nu un loc de facut bani in care fiecare zi este un chin.
2. Cine sunt clientii tai daca vinzi fashion?
Un magazin de haine vinde imbracaminte pentru femei, barbati si copii. Ma rog, poti sa vinzi si imbracaminte pentru animalele de companie, daca gasesti o audienta.
Avand in vedere ca esti la inceput de drum, axeaza-te mai intai doar pe produse pentru un fel de public (haine pentru femei, de exemplu), iar apoi, daca te tine bugetul, incepe sa vinzi incet-incet si pentru celelalte categorii.
Stabileste apoi o nisa, o tipologie, pentru care vinzi. Poti sa comercializezi haine sport, casual, elegante, haine pentru doamne cu gusturi extravagante sau care sunt adeptele unui stil minimalist.
3. Vinzi online haine noi sau second hand?
Ai de ales intre a vinde haine noi, second hand sau de tip outlet.
Cele mai multe magazine vand haine noi, iar daca si tu iti doresti un astfel de magazin, trebuie sa iei legatura cu diverse branduri pentru a le comercializa produsele.
Daca esti hotarat sa vinzi haine second hand, adu haine din import, mai ales ca ai toate sansele sa gasesti imbracaminte in stare buna si foarte buna, unele chiar de la branduri celebre.
Magazinele de tip outlet comercializeaza haine noi care nu s-au vandut in sezoanele trecute.
4. Pe ce canale te promovezi?
Cel mai recomandat canal de promovare este Facebook-ul, mai ales prin intermediul reclamelor platite. Chiar daca oamenii intra pe Facebook sa se distreze, nu sa cumperere, niste poze cu produsele tale le pot atrage atentia.
Oamenii cumpara haine mai mult pe baza de impuls si mai putin dintr-o nevoie reala, asa ca ai mari sanse sa faci conversii pe Facebook.
Foarte important este si tipul de continut prin care iti promovezi produsele. In fashion, e recomandat sa te bazezi mai mult pe fotografii si mai putin pe texte. Apeleaza la un fotograf profesionist pentru a diversifica imaginile din site, pe langa pozele luate de la producator.
Afli mai multe despre promovarea in online a unui magazin de imbracaminte din video-ul postat de echipa Gomag.
Daca esti hotarat sa iti deschizi o afacere in industria de fashion, fa-ti magazin pe platforma Gomag, alege una dintre cele 9 teme pentru magazin online propuse de experti si incepe sa vinzi!