Cum te influenteaza culoarea alba din punct de vedere psihologic?

by Anisoara Miron
Asociatiile de culori nu sunt universale

Priviti o imagine cu mult alb si luati in considerare modul in care culoarea va face sa va simtiti. Te simti inspirat sau improspatat sau te lasa rece si singur? Multi oameni gasesc albul senin si pur, in timp ce altii simt ca este dur si rece.

Asociatiile de culori nu sunt universale

Un lucru de retinut este ca astfel de asocieri de culori nu sunt neaparat universale. Culorile pot avea semnificatii, simbolism si asocieri diferite in alte culturi .

In culturile occidentale, culoarea alba este adesea asociata cu nunti, spitale si ingeri si este adesea folosita pentru a transmite un sentiment de puritate, curatenie si liniste.

In multe culturi orientale, totusi, albul este legat simbolic de moarte si tristete. Este adesea o culoare folosita in inmormantari si alte ritualuri de doliu.

Caracteristicile albului

Conform psihologiei culorii , acestea sunt caracteristicile albului:

Albul reprezinta puritatea sau inocenta. In timp ce o mireasa imbracata in alb se credea adesea ca transmite puritate, albastrul a fost candva o culoare traditionala purtata de mirese pentru a simboliza puritatea.

Albul este luminos si poate crea un sentiment de spatiu sau poate adauga lumini. Designerii folosesc adesea culoarea alba pentru a face camerele sa para mai mari si mai spatioase.

Albul este, de asemenea, descris ca rece, bland si steril. Camerele vopsite complet in alb pot parea spatioase, dar goale si neprietenoase. Spitalele si lucratorii spitalelor folosesc albul pentru a crea un sentiment de sterilitate.

Unele dintre semnificatiile pozitive pe care le poate transmite albul includ curatenia, prospetimea si simplitatea. Culoarea alba pare adesea ca o tabla goala, simbolizand un nou inceput sau un nou inceput.

Pe partea negativa, albul poate parea dur, rece si izolat. Ganditi-va la modul in care o camera mare, alba, goala ar putea parea plictisitoare, fada si dura.

Culoarea alba in Feng Shui

Albul este considerat o culoare puternica in feng shui, un sistem de aranjare a mediului pentru a crea armonie. Culorile sunt legate de anumite elemente feng shui iar in cazul albului, elementul pe care il exprima este metalul.  Accentele din lemn si sticla se potrivesc extraordinar de bine cu albul, la fel ca si bucatile de negru pentru a-l echilibra. Albul este, de asemenea, grozav pentru bucatarii, sufragerie, bai si dormitoare, iar florile albe in ghivece albe sunt o modalitate economica de a incorpora albul in mediul dumneavoastra. In prezent, aproape toate femeile au un white skirt pe care il poarta cu drag.

Culoarea alba in marketing

In marketing si branding, albul este folosit pentru a transmite un sentiment de siguranta, puritate, prospetime si curatenie, precum si pentru a crea contrast. Unele marci celebre care folosesc mult alb in logo-urile si marketingul lor sunt Michelin, Gap, Hewlett-Packard (HP), Lego, Volkswagen, Starbucks, Fisher-Price, Levi’s si Ford.

O preferinta pentru alb

Un studiu privind preferintele de culoare ale adultilor a aratat ca din 18 culori totale, inclusiv fara preferinte, albul s-a clasat doar pe locul cincisprezece ca culoare favorita in general. S-a descurcat putin mai bine cand acelorasi adulti au fost rugati sa-si claseze culoarea preferata in materie de imbracaminte, ajungand pe locul zece.

Cand li s-a cerut sa aleaga culorile preferate pentru mediul fizic, albul a fost in mod covarsitor favoritul numarul unu pentru toate camerele enumerate: sufragerie, dormitoare, birouri si sali de sedinte.

Albul a fost, de asemenea, clasat pe primul loc pentru evocarea starilor de liniste si concentrare.

Cand cauta modalitati de a gestiona stresul, oamenii trec adesea cu vederea una dintre cele mai simple si mai eficiente strategii: creati o casa linistita. Deoarece majoritatea zilelor noastre incep si se termina acasa, a avea o casa linistita ca baza va poate ajuta sa va lansati in lume dintr-un loc mai putin stresat in fiecare zi. (Copiii apreciaza si asta!)

Pentru ca acest lucru pare a fi un fapt, de ce oamenii nu se concentreaza mai mult pe descoperirea si asamblarea elementelor unui camin linistit? Este un paradox pe care multi dintre noi il experimentam.

Chiar daca casa este importanta, nevoia de a avea grija de structura si functionarea caselor noastre poate sa nu para o nevoie la fel de presanta ca altele pe care le experimentam de zi cu zi. Cand ne grabim sa iesim pe usa dimineata sau ne prabusim pe canapea dupa o zi lunga, curatarea si organizarea pot parea o activitate ridicola.

Cu toate acestea, cand luati in considerare valoarea crearii unui loc inspirat in care sa va treziti, a unui loc linistitor in care sa veniti acasa si a unui loc relaxant in care sa traiti, devine evident ca timpul si energia puse in crearea unei case linistite se pot traduce prin economisirea de energie.

In moduri pe care multi oameni nu isi dau seama, dezordinea are costuri ascunse. Ne consuma timp, energie si chiar bani. Multi oameni descriu ca se simt dezorganizati sau haotici atunci cand traiesc in dezordine sau articolele par dezorganizate.

You may also like

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.