Alegerea unor parfumuri de ambient poate fi dificila. De aceea, parfumierul nostru Vega boutique va ofera in acest articol cativa parametri de care sa tineti cont inainte de a face alegerea. Iata cele trei mijloace de comunicare despre care vom vorbi:
- Spray-ul de camera
- Difuzorul de parfumuri
- Lumanarea parfumata
Ambianta parfumata, inseparabila de interior
Cu totii ne amintim de locuri care ne sunt dragi, casa parintilor, atmosfera calda si moale a unui living. Alegerea parfumului este, prin urmare, esentiala si aduce o amprenta olfactiva care lasa o impresie de durata asupra vizitatorilor.
Fie ca se prefera parfumurile lemnoase, cum ar fi cedrul, bradul sau tecul, fie ca se prefera mai degraba o atmosfera florala, cum ar fi floarea de portocal, trandafirul sau iasomia; sau chiar celelalte mari familii de parfumuri (ambra, citrice, parfumuri orientale, parfumuri fructate, aromatice), parfumul de ammbient poate fi obtinut prin diferite mijloace: lumanare, difuzor de parfumuri
Durata de difuzare a parfumului
Pentru inceput, fiecare mediu este diferit. Acest lucru inseamna ca timpul de difuzie nu va fi acelasi. Iata o prezentare generala a timpului de difuzie pentru fiecare parfum de ambient:
- Spray cu parfum de ambient (aproximativ 30 de minute)
- Lumanare parfumata (aproximativ 1-2 ore)
- Difuzor de parfum (cateva saptamani)
- Difuzorul de parfum are cel mai lung timp de difuzie, deoarece raspandeste parfumul continut in flacon mai putin puternic, dar mai constant.
- Lumanarea parfumata trebuie aprinsa cu 1 sau 2 ore inainte, pentru ca aceasta sa poata difuza in mod corespunzator parfumul.
- Spray-ul are un timp de difuzie scurt, de aproximativ 30 de minute. Prin urmare, nu este mediul de alegere daca sunteti in cautarea unui parfum de ambient de lunga durata. Cu toate acestea, atunci cand primiti oaspeti, va poate permite sa parfumati rapid un spatiu intr-o clipa, ceea ce ii confera un avantaj semnificativ fata de lumanarea parfumata.
Timpul de difuzie este, prin urmare, unul dintre cele mai evidente criterii la care trebuie sa se acorde atentie.
Personalitatea ta
Legat de atmosfera creata de un parfum, personalitatea este, de asemenea, un factor determinant. Dintre culturi, stim ca fiecare cultura a dezvoltat de-a lungul timpului o atractie diferita fata de familiile olfactive. Acesta este motivul pentru care, in unele parti ale lumii, parfumurile mai usoare sunt preferate. La nivel individual, este clar ca ne manifestam o atractie mai puternica fata de un tip de parfum decat fata de altul. Ne putem atasa mai degraba de un parfum decat de altul, deoarece ne aminteste de copilaria noastra. Mai mult, vorbim de memoria olfactiva pentru ca mirosurile sunt, pana la urma, amintiri care ne revin in minte. Acest lucru tinde sa arate de ce unii oameni incearca sa gaseasca parfumul pe care l-au descoperit in hotelul in care s-au cazat. Motivul este simplu: evoca amintirile unei calatorii adesea de neuitat. Deci, alegerea parfumului de ammbient si a mirosului sau va depinde de doi factori:
- Spatiul de locuit pe care doriti sa il creati cu un anumit parfum adaptat la acesta;
- Sensibilitatea ta olfactiva.
Cat de important este mirosul?
Intelegerea modului in care functioneaza simtul mirosului a fost studiata intens in ultimii ani. Mirosul este un simt important, deoarece ne poate avertiza asupra pericolelor cum ar fi scurgerile de gaz, focul sau alimentele putrede, dar este, de asemenea, strans legat de partile creierului care proceseaza emotiile si memoria. Mirosurile neplacute si neplacute trimit de fapt semnale de durere catre creier pentru a ne avertiza despre un posibil pericol.
Mirosul este vital pentru supravietuirea majoritatii oamenilor si animalelor, deoarece le permite sa urmareasca hrana si apa, sa gaseasca o pereche si chiar sa comunice. Desi simtul mirosului nu este la fel de acut ca alte animale, stim ca oamenii sunt capabili sa detecteze pana la 10.000 de molecule de miros diferite.
Mirosul este, de asemenea, important, deoarece ne poate afecta simtul gustului. Cercetatorii spun ca 80% din aromele pe care le gustam provin din ceea ce mirosim, motiv pentru care alimentele pot deveni lipsite de arome atunci cand ai nasul blocat. Papilele gustative de pe limba noastra pot identifica doar patru calitati: dulce, acru, amar si sare, iar „gusturile” ramase se disting de fapt prin miros.
Deoarece mirosul este atat de strans legat de gust atunci cand mirosul este afectat, poate determina oamenii sa schimbe de fapt ceea ce mananca. Fara miros, alimentele devin lipsite de gust si acest lucru duce la adaugarea de sare pentru a imbunatati aroma. Adaugarea de sare poate fi in sine o problema pentru cei cu afectiuni precum tensiunea arteriala, boli de rinichi, diabet sau afectiuni cardiace.
In cazuri extreme, s-a observat ca lipsa de miros duce la depresie. Problemele cu simtul mirosului au fost, de asemenea, legate de semne de avertizare timpurii pentru probleme de sanatate mai grave, cum ar fi boala Parkinson, boala Alzheimer sau scleroza multipla.