Exista multe cazuri in care geamul parbrizului unei masini saual unui utilaj se crapa sau se rupe la un moment dat. Cei mai multi dintre noi credem ca nu se vor rupe niciodata pentru ca arata robust, dar confruntarea cu un parbriz spart este o situatie foarte frecventa pentru care va trebui sa fii pregatit.
Cand parbrizul este crapat sau rupt intr-o oarecare masura, va trebui sa va confruntati cu probleme de siguranta care v-ar putea afecta pe dumneavoastra, pasagerii si pe altii care va conduc pe drum. De asemenea, conducerea cu un parbriz crapat nu este legala si, in functie de gravitatea fisurilor, este posibil sa primiti o amenda pentru conducerea cu un astfel de vehicul.
Inlocuirea parbrizului necesita o anumita suma de costuri de reparatii pe care le-ati putea reduce semnificativ daca ati decis sa inlocuiti parbrizul. Deci, acest articol va ofera o inlocuire a parbrizului si va ajuta sa raspundeti la intrebarea „cum sa inlocuiti in siguranta un parbriz spart?”
Care sunt cauzele ruperii parbrizului?
S-ar putea sa ne intrebam care va fi principala cauza a ruperii parbrizului. De obicei, sticla parbrizului este foarte puternica si durabila si nu este foarte usor sa fie sparta. Cu toate acestea, nu este neobisnuit sa ne confruntam cu situatiile in care parbrizul se rupe din motive comune:
- Parbrizul s-ar putea rupe din cauza presiunii suplimentare, mai ales daca intrati in vehicul si trantiti brusc usile.
- S-ar putea rupe, de asemenea, din cauza unei pietre mici, care ar putea lovi parbrizul.
- Exista unele cazuri in care unii oameni au indicat ca parbrizul lor s-a rupt deoarece capota s-a ridicat brusc atunci cand conduceau la anumite viteze mari si nu si-au dat seama ca, capota nu era fixata corespunzator.
Asadar, a fi proactiv si a invata cum sa inlocuiesti un parbriz spart (desi indicatia este sa se apeleze la un specialist in domeniu) ajuta sa se stie la ce sa te astepti in cazul in care vei trece prin asta.
Cum sa inlocuiti in siguranta un parbriz spart?
Inlocuirea parbrizului nu este o treaba complicata, iar multi soferi au invatat procesul si au reusit sa inlocuiasca singuri parbrizul fara a fi nevoie de un profesionist desi nu toate masinile iti permit sa faci asta, mai ales atunci cand discutam despre schimbul unui geam al unui utilaj mare. Prin urmare, cel mai important lucru de care trebuie sa tineti cont este sa invatati cum sa inlocuiti parbrizele in siguranta si in mod corespunzator, fara a provoca consecinte negative.
Fie ca aveti un parbriz fata sau spate rupt, vestea buna este ca procesul este foarte similar si tot ce trebuie sa faceti este sa urmati acesti pasi simpli:
Cumpara parbriz
Vezi aici parbrize tractoare si alege modelul potrivit pentru utilajul tau.
Primul pas in „cum sa inlocuiti in siguranta un parbriz spart” este sa gasiti un loc bun unde puteti cumpara un nou inlocuitor de sticla si apoi sa il montati in siguranta. Daca insa nu te pricepi la acest lucru, cel mai indicat este sa apelezi la un atelier in care se poate schimba luneta sau parbrizul spart.
Ce sunt parbrizele si care este importanta lor?
Parbrizele protejeaza ocupantii vehiculului de vant si resturile zburatoare, cum ar fi praful, insectele si pietrele, si ofera o fereastra formata aerodinamic spre fata. Invelisul UV poate fi aplicat pentru a elimina radiatiile ultraviolete daunatoare.
Cu toate acestea, acest lucru este de obicei inutil, deoarece majoritatea parbrizelor auto sunt fabricate din sticla securizata laminata. Majoritatea UV-B este absorbita de sticla in sine, iar orice UV-B ramas impreuna cu cea mai mare parte a UV-A este absorbita de stratul de legatura PVB.
La motociclete, functia lor principala este de a proteja pilotul de vant, desi nu la fel de complet ca intr-o masina, in timp ce la motocicletele sport si de curse functia principala este reducerea rezistentei atunci cand pilotul isi asuma configuratia aerodinamica optima cu corpul lor la unison cu masina. si nu protejeaza calaretul de vant atunci cand sta in pozitie verticala.
In 1958, vehiculul vicepresedintelui Richard Nixon a avut geamurile sparte de o multime ostila din Caracas, in ciuda faptului ca era echipat cu sticla rezistenta la spargere.
Parbrizul autovehiculului prezinta crapaturi „panza de paianjen” tipice sticlei securizate laminate.
Parbrizele timpurii au fost facute din sticla obisnuita, dar asta ar putea duce la rani grave in cazul unui accident. O serie de accidente au dus la dezvoltarea unor parbrize mai puternice. Cel mai notabil exemplu in acest sens este cazul Pane vs. Ford din 1917, care a decis impotriva lui Pane prin faptul ca el a fost ranit doar din cauza conducerii nesabuite.
Au fost inlocuite cu parbrize din sticla securizata si au fost montate in cadru folosind o garnitura de cauciuc sau neopren. Sticla intarita s-a spart in multe fragmente in mare parte inofensive cand s-a spart parbrizul. Cu toate acestea, aceste parbrize s-ar putea sparge dintr-o simpla aschie de piatra si de aceea au fost cautate solutii mai bune.