Cum sa folosesti ascultarea activa in avantajul tau acum ca ai decis ca a venit momentul pentru infiintare pfa sau srl?
„Ascultand”, insistam foarte mult pe acest aspect deoarece este o abilitate fundamentala si foarte putin practicata nu numai in viata privata, ci si in munca si in activitatea antreprenoriala.
Deci, daca primul pas pentru noi insine este sa ne intelegem nevoile si calea de urmat, al doilea este despre oamenii carora ne raportam in fiecare zi pentru ca noi, oamenii, facem parte dintr-un sistem mult mai mare.
In special, trebuie sa-ti concentrezi atentia asupra unui tip de ascultare, ascultarea activa, si modul in care o poti folosi in avantajul tau sau in afacerea ta.
ASCULTAREA ESTE DIFERITA FATA DE AUZIRE
In primul rand, este bine sa facem o clarificare: ascultarea este diferita fata de auzire.
Atunci cand ascultam pe cineva noi auzim mai mult decat crede acea persoana, percepem si luam sunetele si zgomotele care sunt in jurul nostru. A stii cum sa asculti necesita control si implica atentie, intelegere si efort pentru a capta mesajul interlocutorului nostru.
A asculta inseamna a ne deschide fata de celalalt, concentrandu-ne pe ceea ce interlocutorul nostru spune si nu spune. Distingerea cuvintelor verbale fata de cele non-verbale, tonul vocii, timbrul si limbajul corpului, pentru a intra in campul sau de interes si in sistemul sau de referinta.
A asculta inseamna a rezuma, a parafraza, a reflecta apoi a trimite inapoi interlocutorului nostru ceea ce a spus si nu a spus pentru a clarifica si a se asigura ca a inteles. Ascultarea inseamna acceptarea, fara judecata, a sentimentelor, perceptiilor, temerilor si credintelor clientului. Si nu se aplica doar antreprenorilor, se aplica tuturor.
Ascultarea este un act de tacere.
Inseamna ca, daca nu scadem volumul dialogului nostru interior si nu acordam atentie celuilalt, nu vom invata niciodata sa ascultam. Doar ascultarea atenta va face comunicarea noastra eficienta cu interlocutorul nostru.
Numai in acest fel persoana va simti ca ii acordam importanta pe care o merita, mesajul nostru va rezona in capul sau si din acest motiv se va crea respect, stima si incredere.
DE CE SA APLICI ASCULTAREA ACTIVA IN AFACERI?
A, da, pentru ca cel mai bun mod de a comunica este de a stii cum sa asculti in mod activ. Concentrandu-te pe nevoile si dorintele afacerii inainte de dezvoltarea produselor sau a serviciilor tale, te face ascultat de publicul tau.
Ok, stiu care ar putea fi obiectia ta „Sunt la inceput, nu am inca clienti, nimeni cu care sa interactionez si sa ascult”.
Insa poti incepe sa-ti creezi propria retea, o poti face intr-o mie de moduri! Indiferent daca lucrezi online sau offline, poti face conexiuni si poti interactiona intotdeauna cu publicul potential.
Ori de cate ori participi la un eveniment, la un atelier, la o intalnire sau interactionezi in grupuri sau comunitati pe retelele de socializare legate de sfera ta profesionala, acorda atentie subiectelor discutate, modului in care acestea sunt expuse sau scrise, emotiilor care se afla in spatele cuvintelor, observa comportamentele, cele spuse si cele nespuse.
Aplica ascultarea activa peste tot, cu prietenii, cu parintii, cu partenerul, cu copiii, cu colegii, cu oricine doresti sa creezi o relatie si o comunicare eficienta.
Deci, fara alte scuze, concentreaza-te pe publicul tau, asculta-i in mod activ!